fredag 6 april 2012

Ofrivillig vila :-(

I samband med att Klivija sparkade i boxen och fastnade fick hon ju sårskada på vänster bak, i samband med detta drog hon oxå av sig skon på höger bak. Någon dag senare upptäckte jag dessutom att hon var svullen på utsidan av hasen höger bak samt på hasspetsen. Gissar att hon använt detta bakbnen för att ta sig loss. Hur som helst longerade jag henne och hon såg inte riktigt fräsch ut, hoppades på att det var på grund av avsaknaden av skon men trodde väl egentligen inte riktigt på det. Igår skoddes i alla fall Klivija och dessvärre såg hon inte fräsch ut efteråt heller när jag longerade henne. Dessutom ömmar hon och drar åt sig benet när jag klämmer på hasspetsen. Det blir vila i några dagar till och sen kolla igen. Eventuellt kan hon kanske behöva en kur med antiinflammatorisk typ Metacam. Får kontakta veterinär i nästa vecka och rådgöra på telefon ifall hon inte visar förbättring. Typiskt och trist nu när vi var igång så bra!

6 kommentarer:

  1. Sååå trist, inte f-n behöver man planera in några viloperioder direkt, dom kommer visst alltid automatiskt ändå...:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja någon vila behöver vi ju ialla fall inte boka in. Vi vilar ändå....Skit!

      Radera
  2. Åh så tråkigt att hon är skadad, hoppas inte att ni måste åka till klinik mm. Du har fått din del av det tycker jag. Håller tummarna på att hon snart är bra igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag kan bara hålla med! Det räcker nu tack!

      Radera
  3. Usch vad tråkigt! Jag har nog metacam i stallet om veterinären skulle rekomendera det! Krya på henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie, omtänksamt av dig! Tror jag har hemma oxå, men bara en liten flaska. Ska kolla imorgon igen och om hon inte är fräsch då ringa vet.

      Radera