torsdag 2 augusti 2012

Namnförslag?

Hjälp mig med namnförslag! Klivija är ju dräktig med hingsten Lambourghini 1028. Om allt går vägen kommer ett föl i slutet av april nästa år. Klivija är en lilja och Lambourghini en italiensk sportbil. Har fått namnförslaget Lotus men vill ha fler förslag! Klivijas pappa heter Calano II och många hingstar i stammen på hans sida är C hingstar, Calato - Capitol I - Capitano återfinns liksom Caletto - Cor de la bryer. Här är Klivijas stam för den intresserade http://www.allbreedpedigree.com/klivija
Troligen ( förhoppningsvis!) blir fölungen mörkbrun. Har funderat på namn med italiensk koppling, sportbilar, kaffenamn (å andra sidan finns ju hingsten Black Coffe), namn på blommor, namn på C, namn där det går att utläsa att det är Lambourghini som är pappan med mera med mera. Vill gärna ha förslag!

8 kommentarer:

  1. Inget jätteseriöst förslag, men det är lite skojjigt med "Kapitän" med tanke på Capitol och Capitano. Kapitän är en gammal Opel modell:)))

    SvaraRadera
  2. Skrev ju på FB men är väl kul m kommentarer oxå:) Mitt förslag förutom Lotus är
    Spirea Diablo. Det är en buske (kallas djävulsbuske på svenska) och Diablo är ju som bekant en modell av Lambourghini.

    SvaraRadera
  3. Giglio-lilja på italienska
    Il mio cuore-mitt hjärta
    Il mio tesoro-min älskling

    Jaguar :)

    Fornarina- företaget har italienskt ursprung :)

    SvaraRadera
  4. Carisma :)
    Milan
    Catania (italienskt fotbollslag)
    Lucifer- en gud vars namn betyder "ljusbringare".. har inom kristendomen varit lika med satan ;)

    Figaro
    Corvette
    Colette
    Cornetto

    hihihi jag bara sitter och hittar på en massa :)
    men pliiiiiis anna ta bort ordkontrollen för att kommetera! är så jobbigt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah så bra att du sa till om ordkontrollen, visste inte ens att den var på och I hate it toooooo! Kul förslag du kommer med, fortsätt "bara hitta på"!

      Radera
  5. Åhh, vad mysigt med ett föl till våren. Namn är super svårt. Milan, Cafe latte eller Clara vad det jag kom på.

    SvaraRadera
  6. Cissi, Emma och Anna, vilka bra namnförslag ni kommit med!! Mera!

    SvaraRadera
  7. Koh I Noor finns ju alltid ;-) Jag har släppt det då jag har hittat 'mitt' namn på fölet och kommer att hålla fast vid det.

    SvaraRadera