onsdag 6 mars 2013

Six weeks to go...

Nu börjar nedräkningen på allvar. Sex veckor kvar till beräknad fölning! Har inhandlat allehanda saker som kan behövas, virkon för att desinficera boxen, halm till fölbädden, nappflaska fall fölet inte skulle kunna dia, microlax ifall fölet skulle bli förstoppat och klorhexidin till att tvätta navelstumpen. Har skrivit en lista på fler saker att införskaffa och en lista på saker jag ska kolla upp. Som tur är har stallägarna stor erfarenhet av föl vilket känns väldigt betryggande! Jag ställer redan tusen frågor och tusen till lär det bli!

Igår bytte jag till vårtäcke också, det blev ett ett blått amigo skaltäcke med gula kantband och 0 gram fyllning.

3 kommentarer:

  1. Wow! Så spännande ;)
    Kram sis

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har inte köpt en endaste pinal ännu. :-O Fick lite bråttom nu. haha. Har beräknad fölning 5 maj. Får skriva ner en lista och införskaffa det som kan behövas innan det. Skall tvinga sambon att installera kamerorna i stallet också. OM det bara kunde bli lite värme igen. :( Hos oss har innertäckena åkt på igen. Jag blir galen på denna kyla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror egentligen inte det är så bråttom. Det är mer att jag måste vara ute i god tid för att få till det med två småbarn och allt annat :-)

      Radera