onsdag 9 februari 2011

Klivija is home!

Klivija är hemma igen *love*! Marianne körde hem henne i förrgår och det känns förstås underbart att fått hem henne igen samtidigt som det på något sätt känns lite vemodigt. Det har varit oerhört intressant och lärorikt att följa Mariannes träning med Klivija. Jag är verkligen så nöjd att jag lämnade iväg henne på utbildning. Tanken är att jag ska fortsätta träna för Marianne och det känns i alla fall toppen! Red premiärturen på hemmaplan igår. Tog sällskap av Cissi och Ikaroz och red på banan. Började med att longera inspänd med den nya inspänningstygeln. Satt sedan upp och red enligt följande "recept", började i vänster varv på volten och försökte hålla koll på höger bog som lätt faller ut. Så fort det kändes som om jag ramat in henne och hade hyfsat koll på höger bog så red jag ut på fyrkantspåret för att sedan byta varv. Jobbade lite med övergångar skritt trav samt galopp i båda varven. Jag har svårt att komma ner i sadeln, känner hur otränad jag är i bålen, magmuskelaturen och sätet. Det gör att Klivija slår i handbromsen än mer vid fattningen och inte heller går på fram i galoppen. När jag red i lätt sits gick det lite bättre (för oss båda). Har som mål att genomföra positiva ridpass med lagom svåra övningar så att jag får berömma massor. Red även idag på liknande sätt och det kändes bra både igår och idag!

4 kommentarer:

  1. Kul att det funkade så bra när du lämnade bort henne. Har Marianne planer på eget ridhus?

    SvaraRadera
  2. Kul att börja rida igen eller? :D Har du fått många nya tips? :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem prinsessan. Kram sis

    SvaraRadera
  4. Irene: Ja, det planerar de! :-)
    Emma: Ja, både tips och inspiration!

    SvaraRadera