lördag 12 februari 2011

Klivija - veckan som gått

I veckan som gått har jag ridit två gånger och tömkört en. Det har gått riktigt bra och Klivija känns väldigt fin. Den största utmaningen just nu är nog att jag själv ska orka. Magmusklerna och bålstabiliteten är inte riktigt i fas ännu, men det kommer sig säkert med ridning och tömkörning. På tal om tömkörning så genomfördes detta pass igår när det blåste mer än lovligt. Klivijas ländtäcke och svans stod rätt åt sidan, tömmarna fladdrade och ibland blåste det upp snö så jag inte ens såg hästen och hästen det vill säga Klivija jobbade på fokuserat trots detta. Det känns verkligen positivt! Hon är såååå fin min prinsessa :-)
Fotot ovan är så härligt tycker jag, ett helt gäng hästar på samma bild. Det är från CMAS, det stuteri i Lettland som Klivija kommer från. Klivija är två år på bilden, kan du se var hon är?

5 kommentarer: