tisdag 4 oktober 2011

Skrittar vidare


Har skrittat ut på Klivija ett antal gånger nu. Första tre gångerna med sällskap och därefter på egen hand. Klivija har skött sig utmärkt och trots att damen stått i tre månader har det inte varit några konstigheter. Hon är lite tittig ute och kan bli spänd och rädd för saker men hittar inte på några hyss. Någon gång har hon blivit såpass spänd att hon inte velat gå fram och då har jag hoppat av och gått bredvid henne. Det är så roligt att sitta på hennes rygg igen. Det känns hemtamt och jag längtar efter att få komma igång på allvar. Jag älskar min häst! Jag tycker helt enkelt om att vara med henne. Klivija verkar även hon nöjd med skritturerna. Hon kliver på med långa rejäla skrittsteg. Efteråt så gäspar hon järnet, som om hon gjort värsta passet *ha ha ha* samtidigt som hon ser mycket tillfreds ut.

1 kommentar:

  1. Vad synd att det inte blev något föl nu när du var så sugen på ett. Men du kanske får en bra häst att rida på i vinter i stället :) Kramar Emelie

    SvaraRadera