måndag 30 januari 2012

Tränar vidare

Har flyt i ridningen nu, vågar knappt säga det, men hoppas verkligen det håller i sig. Med flyt menar jag inte att passen är felfria, nädå långt ifrån -vi har massor att jobba med, men vi är igång, vi kan jobba överhuvudtaget och det i samtliga gångarter, härligt!

Ridbanan i stallet har lyxigt nog utrustats med ny belysning, det är än så länge tre "gatulampor" uppsatta, vilket blev suveränt. Underlaget är faktiskt helt okey även om jag gärna hade sett en aning mer snö för att vara på den säkra sidan. Fotot är från ridbanan en kväll för några dagar sedan, det ser mörkt ut men det beror snarare på min mobilkamera än belysningen.

Igår begav vi oss till ridhuset, gick super med lastning, körning och ridning. Hade lyxen att dela ridhuset med en ponny halva tiden och vara själv resten av tiden.

Idag blev det enkel longering med inspänningstyglar, Klivija jobbade på fint redan från start. Det kan å andra sidan ha med att göra att hon värmt upp i hagen först eftersom hon vägrade att komma när jag skulle hämta henne. Istället busade hon runt i hagen och räckte ut tungan till mig. Dessutom lyckades hon dra igång Vilja som tyckte det var superlatjo när Klivja spexade. Tillsist gav jag upp och ringde Kent för att kolla när hästarna skulle in, tillsammans tog vi in gänget, tack för att du kom ner på momangen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar