tisdag 31 januari 2012

Dagens ridpass

Blev ridbanan idag, brr kyligt! Började med att longera med inspänningstyglar, gick super, Klivija lyssnade perfekt! Satt sedan upp och red ett pass med fokus på bibehållen takt, att Klivija ska vänta och lyssna på mig och inte ha för bråttom, att hon ska vara fokuserad och jobba på i stadig form utan att slå sig fri. Idag kändes det toppen! Lyhörd häst som verkligen jobbade på! Tränade även lite galopp och fick till en rund fin form. Fokuset var på topp, bara några små skutt iväg bla när en häst rörde sig i hagen. Det gäller att vara beredd... Jag var då genomvarm mot slutet och supernöjd med Klivija. Jag ÄLSKAR min häst! Inne i stallet såg Klivija oxå nöjd ut, gäspade när jag borstade av henne och såg ut att njuta av att bli gosad med. Härligt samspel!

2 kommentarer:

  1. Det är ju sådär ett ridpass skall kännas. :) värt allt besvär och alla bekymmer.

    SvaraRadera