fredag 18 maj 2012

Den som väntar...

Klivija är fortfarande kvar på betäckningsstationen. Undersöktes i onsdags och ägget hade fortfarande inte släppt men var då 59mm så det borde ske när som helst. I och med att posten slutat med sina lördagssändningar har det blivit problem med skicken av semin i år. Det innebär att Minigården veterinärundersöker de dagar det går att beställa semin det vill säga mån, ons och torsdag. Det ställde till det lite denna vecka eftersom torsdag var en röd dag och mao ingen veterinärundersökning. Veterinären vill gärna kolla om ägget har släppt före jag kan ta hem Klivija vilket innebär att hon får stanna tills måndag då det är dax för undersökning. Då hoppas jag innerligt att jag får ta hem min fina häst! Var i alla fall och besökte Klivija i onsdags, longerade och red lite. Trots några dagars vila och begränsad hagvistelse på grund av blöta hagar och för mycket hästar skötte sig damen utmärkt. Skönt när det är på det viset! Imorgon blir det nytt besök hos min fina häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar