lördag 12 maj 2012

Ridpass i ridhus

Ja det är ju så lätt att fota med en hand och longera samtidigt. Dessutom lyckas ju de flesta foton fånga hästen på ett ben eller i en konstigt steg. Roligare med foto till inläggen så detta får duga :-) Eftersom Klivija fortfarande är kvar på betäckningsstationen åkte jag dit och red idag. Red i anläggningens ridhus och eftersom det var en vecka sedan jag red så jag började med att longera och satt sedan upp. Inga bus eller rackartyg utan jobb blev det trots viloperioden, skönt, det där gillar jag! Kändes litegrand att hon vilat, men blev riktigt fin efter ett tag. Passade dessutom på att trava över några bommar som låg utlagda så att damen fick lyfta lite extra på benen. Ett härligt pass! Längtar verkligen efter att få hem henne nu!

2 kommentarer:

  1. Nu har vår Vera också åkt till seminstationen. :) Får jag fråga hur länge du tror att Klivija kommer att få stanna där ? Eller vad räknar de med ? Jag trodde i min enfald att det handlade om någon vecka, men nu har jag hört 3-4 veckor. ?? Hur gör de? Väntar de tills hon är konstaterad dräktig eller ? Vilken seminstation använder du ? Spännande, håller tummarna för att vi tillsammans kan 'fölvaka' och hålla koll på magar och annat som hör till. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ah, spännande att följa! De sa aldrig hur länge de trodde, men jag trodde inte det skulle bli så här länge. Varför ska hon stanna 3-4 veckor? Har du långt att köra? Så att hon stannar tills de kollar ev dräktighet oxå? Jag är ju ny i "gamet" men lär mig undan för undan och 3-4 veckor tycker jag låter länge. Klivija är på Minigården, en station 4-5 mil hemifrån men rätt ut i skogen på skitvägar....

    SvaraRadera