måndag 17 maj 2010

Klivija min underbara häst!

Längesen jag uppdaterade bloggen nu. Det har varit fullt upp på alla fronter så jag har helt enkelt inte tagit mig tid. Tid för att rida har det dock blivit. Försöker rida eller motionera damen på annat sätt fyra dagar per vecka. Rider nästan alltid för Anki de gånger jag rider på banan och resten blir uteritter som varvas med klättring, styrka och konditionsträning. Vissa gånger när jag rider ut går jag in i paddocken en liten stund och gör lite trav eller galoppjobb eftersom ridvägarna i närheten inte riktigt erbjuder den möjligheten. Ankiträningar blir det 1-2 gånger i veckan och det är riktigt lyxigt att få hjälp så ofta. Utvecklingen med Klivija går stadigt framåt. Vi har varit igång i snart 4 månader nu. Vi började vid årsskiftet men hade en månads sjukpause pga hovböld. Klivija har musklat sig fint, känns mycket mer taktmässig och stabil med egen bjudning. Klivija är väldigt godhjärtad och vi har hittat ett härligt samarbete. Jag njuter verkligen av att rida och träna min fina häst. Att hon dessutom är söt som socker och snygg som få gör inte saken sämre tycker en mycket stolt matte.

2 kommentarer:

  1. Man börjar ju glömma hur eländig hon såg ut från början, blir finare hela tiden. Ska bli mkt intressant på lördag...:-)

    SvaraRadera
  2. Åh tack! *spricker nästan av stolthet*. Ja lördag ska bli mycket spännande!!

    SvaraRadera