lördag 30 april 2011

Förändringens vindar...

Undermålig uppdatering på sistone! Det är märkligt att vinterns dagar och veckor segar sig fram och så fort solen tittar fram springer dagarna iväg! Hur som helst blåser förändringens vindar och den största förändringen som kommer ske är att vi kommer byta stall. Ägaren till stallet ska bli sambo och ska då ha stallet själv. Det är dubbla känslor att tvingas flytta. Jag har trivs väldigt bra i stallet och tillsammans med Cissi som stallkompis, men var sak har sin tid och en flytt kan förstås oxå innebära ett lyft. Funderar i väldigt olika banor när det gäller stall och har kollat runt lite. Är lite sugen på att stalla upp Klivija i stall med service och kanske till och med i stall med ridhus / närhet till ridhus men samtidigt är det härligt att ha ett "eget" stall och därmed sköta sig själv. Vi får se vad det blir. Sadel: Har provat sadel till Klivija, tog hjälp av Susanne på Sjöängens Ridsport som bla hade med sig en Albion K2 och en Stübben Portus. Motvilligt fick jag inse att K2:an inte alls låg något vidare men att Stübben sadeln gjorde det. Motvilligt säger jag eftersom jag har en något förutfattad mening kring Stübben. Provade iaf sadeln och den låg som en smäck på Klivija men jag trivdes tyvärr inget vidare i den. Sitsen var skön och inte alls så hård som gamla Stubben, men det kände som om de rätt så stora utanpåliggande stöden drog mina skänklar bakåt - vilket förvisso kanske behövs - men jag fick typ kramp. K2:an å andra sidan släppte lite baktill och låg därför sämre men var å andra sidan i storleken mediumwide vilket kan innebära att en medium kan passa. Jag kan inte släppa tanken förrän jag fått prova en K2:a i storlek medium, vilket jag hoppas på att göra i nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Ja det är inte lätt med dessa sadlar,letar själv efter en ny till min häst eftersom min Albion inte passar längre han ha numera fått en mera svängd rygg mot tidigare rak,han har ju satt en del muskler och det är ju bra,kanske samma med din efterson hon inte kan ha Albion som är rak i bommen,Zaldi har ju en del bra dressyrsadlar kanske det kan vara något,lycka till i sadeldjungeln / Isa

    SvaraRadera