lördag 30 april 2011

Hästarna - update!

Klivija: Tränade för Anki för någon vecka sedan, hoppinriktat. Ja för det var ingen hoppning men väl bomarbete som var sååå nyttigt. Fick först börja med att trava cavaletti i en solfjäder, till att börja med låg bommarna på marken och sedan höjde Anki upp. Därefter fick jag galoppera över bommarna, återigen började vi med bommarna på marken och sedan höjde Anki upp. Klivija la i handbromsen i galoppen och det kändes lite sisådär att rida in i bomserien med backen in men jiiiises så nyttigt. Det blev ju lixom varsegod för damen själv att reda ut situationen. Efter några gångers tvekan förstod hon vitsen och galopperade på fint över bommarna och galoppen den blev fin därefter! Tränade dressyr för Marianne i veckan som gick. Fick även här jobba en hel del med galoppen. Det var endast efter första fattningen som handbromsen var i, sen fick vi till en bra grundgalopp och kunde börja jobba med att reglera galoppen lite, ta tillbaka och rida på. Härlig ridkänsla! Ser som vanligt fram emot nästa träning! Boss: Fortsätter utbilda honom och han är så rolig att rida! I morse hoppade jag upp vid stallet och red ut en sväng. Hitta en liten sträcka i skogen där vi både kunde trava och galoppera, härligt! Har har riktigt fina gångarter och känns faktiskt stor att rida. Börjar bli sugen på att försöka matcha honom mot kvalitén som är i augusti. Jag tror han hade kunnat göra riktigt bra ifrån sig där! Men jo, han är till salu om rätt köpare dyker upp. Har några intressanta spekulanter som är väldigt förtjusta i honom men de behöver själv sälja sin ponny eller häst först. Snacka om dominoeffekt.... Eventuellt kommer jag låna ut honom lite i sommar så att han får lite mer fokus och för att jag själv ska få mer tid till Klivja, men har honom samtidgt till salu. Mer om det frampå.

2 kommentarer:

  1. Åh.. det vore väl kul att matcha Bossen till hösten? Personligen så hoppas jag att jag får hansen att följa honom lite längre, jag är ju så förtjust i den dära. :)

    SvaraRadera
  2. Ja det hade verkligen varit kul! Men det är det här med tiden... Men jag håller med dig, jag är omåttligt förtjust i Bossen oxå, han ÄR fantastisk!

    SvaraRadera