torsdag 14 april 2011

Sadelletarträsket

Hugaliga, byta sadel är inte ngt vidare. Det är en djungel!! Verkar i alla fall som om jag äntligen fått sålt min Albion Legend. Så nu brådskar det att hitta en dressyrsadel som passar! Var först inne på att köpa en Albion K2 som ska vara samma som Albion Legend men ngt nyare. Hittade en som jag köpte på öppet köp med hjälp av min syster (tack!) men den visade sig vara så sned i stoppningen att jag inte ens tyckte det var lönt att rida i den. Det hade lixom inte givit mig något svar på om den passade hästen i alla fall. Tränade för Marianne idag och hon var bussig och låta mig prova hennes Albion SLK Ultima eftersom jag spanat in en SLK som jag var intresserad av, den har smalare midja än K2:an vilket jag gillar. Tyvärr passade inte heller denna modell till Klivija, den lättade bak vilket kan tyda på att den är för svängd eller för vid. Det blir till att jaga vidare för att prova en K2:a med jämn stoppning då helt enkelt. Jag är väldigt osäker på om MW passar eller om den är för stor och M med 17,5'' verkar lögn i h-vete att hitta. Tips? Tillsvidare blir det hoppsadeln, ja en K2:a :-)

4 kommentarer:

  1. jag hade kollat på Kentaur (Hedmans har 2 inne nu) samt Pfiff Amaretto (du kan säkert prova Milligrams sadel)

    SvaraRadera
  2. Jag höll ju på förra året o letade sadel hur länge som helst. Lånade hem massor av sadlar från Sandris häst, men hittade ingen som passade BÅDE mig o Disco. Till slut fick jag beställa en pecialare, Albion SLK, W, 17,5 med smal midja (narrow seat). Då blev vi båda nöjda...

    SvaraRadera
  3. Va så lite så ;-)kul att kunna hjälpa till. Synd bara att den inte va okej. Kram sis

    SvaraRadera
  4. På onsdag kommer Susanne från Sjöängen till Lysekil för att prova ut sadlar, kanske hon kan ta dig på vägen, prova att ringa henne.

    SvaraRadera