söndag 3 juli 2011

Upp och ner!

Häromdagen var jag så glad för att vi äntligen var igång för fullt, sadlarna var genomgånga och nu var det dax att lägga in en något högre växel. Men före det så ville jag försäkra mig om att det inte fanns någon hälta vänster bak vilket jag gjorde igår genom att tömköra på ridbanan. Det var ju så jag upptäckte att hon var halt och också bästa sättet att kolla eftersom det var just på böjt spår det syntes. Började i vänster varv för att kolla vänster bak, jo det såg bra ut, men något störde mig. Bytte varv och här var definitivt något som inte stämde. Hästen gick som en buss och ville inte böja sig i kroppen och visar en hälta höger fram! Jag började nästa grina så besviken blev jag. Kollade lite till i båda varven, men nej hon haltade verkligen höger fram och inget annat. Avslutade och gick bekymrat tillbaka till betet och på väg dit kollade jag även på hårt underlag, på asfalt, här syntes hältan ännu värre. Ingen svullnad eller värme i benet däremot detta. Vet inte hur bra det syns på foto taget med mobilen. Detta borde väl vara orsaken tycker jag, en spricka ner i hoven. "Tur i oturen isf". Men varför blir det så tro? Framförallt, går det att göra något åt det eller ska det självläka? Det blir till att ringa hovslagaren imorgon!

3 kommentarer:

  1. Oj då, såg ju inte så kul ut, kanske tjärdrev skulle vara bra? Tack för igår. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch va tråkigt, det beror säkert på sprickan den ser ut att kunna göra ont men sånt läker ju iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Uj, det var ingen dålig spricka. :-O
    Kan förmodligen vara det som är boven. Undrar hur hon lyckats med det där ?

    SvaraRadera