lördag 2 juli 2011

Klipperiklapp

Det har blivit en massa uteritter nu med tanke på att Klivija varit under igångsättning. Nu räknar jag dock damen som fullt igång, men jag tar det ändå lite varsamt. Själv älskar jag uteritter och tycker det finns en hel del dressyr man kan träna på när man rider ut oxå. En specifik sak vi jobbade med på banan innan Klivija blev skadad var galoppen. Dels jobbade vi på fattningar men oxå på att få Klivija att gå fram och när det väl funkade att reglera galoppen. När vi galopperar ute är det perfekt läge att be henne galoppera på lite. Det blir mer naturlig framåtbjudning då tycker jag. Igår längde hon fint på galoppen och kändes stark! Tramsar lite fortfarande ibland och ska inte gå fram när hon blir rädd eller hrm när hon inte har lust.... Men det går allt bättre och bättre, skönt! Filmade från hästryggen häromdagen, bara älskar ljudet av klipperiklapp mot asfalten! http://www.youtube.com/watch?v=uLsvyCUHsQI Klivija har en vägvinnande skritt och öka tempot på hemväg så jag nästan får skavsår i baken ha ha ha! Söta häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar