tisdag 7 februari 2012

Mallig!


Efter avslutat ridpass
Får man vara mallig över sin häst? Ikväll åkte vi till ridhuset, Klivija och jag. Det är en underbar känsla att kunna lasta sin häst själv och åka iväg för att träna och ja, jag kände mig mallig när vi gjorde det. Klivija skötte sig super och jag är stolt över henne när hon kliver ur transporten min vackra häst! Vi var ensamma i lilla ridhuset - vilken lyx. Började gårdagens träningspass med att leka lite i skritt. Skrittade på långa tyglar och styrde med vikten. Kikade på henne i speglarna och hon såg så positiv ut. Travade sedan på i ett friskt tempo för att tillsist galoppera, även det i ett bra tempo. Vill att Klivija ska ta för sig framåt, släppa handbromsen och det börjar nu kännas riktigt bra, hon har en härlig galopp - rund och fin. Efter en skrittpause så jobbade vi sedan länge i trav i mjuka bågar och serpentiner, hade svårt att få till en mjuk högersida, men tillsist så. Ska fråga om tips på nästa träning. När vi avslutade var vi varma och trötta båda två, men supernöjda! Jag älskar min häst!
I transporten före hemfärd

4 kommentarer:

  1. Självklart ska du vara det! :D det kommer jag oxå vara när jag och Pil drar iväg, känns som om man är ett riktigt team när man kan göra såna saker tillsammans :) kul att det går så bra i ridningen!

    SvaraRadera
  2. Då kanske vi ses nån gång i ridhuset:)

    SvaraRadera
  3. Emma: Ja det är nog det där med teamkänslan som är skönast faktiskt!
    Irene: Ja det vore kul!

    SvaraRadera
  4. Mallig får man absolut vara :-) !! Det ska du va! Kram sis

    SvaraRadera