måndag 4 juni 2012

Dressyrträning! *FILM*












Klivija har känts så himla fin det senaste!! Igår tränade jag för Marianne och fick äntligen stämt av formen. Även om vi ska ta ett riduppehåll så ville jag väldigt gärna stämma av denna nya ridkänsla, som faktiskt är den bästa jag haft någonsin med Klivja. Ville få koll på att vi jobbat på rätt sätt, att formen är rätt och även hur vi skulle gått vidare om vi fortsatt träna nu. Jag tror nämligen det är lättare att hitta tillbaka till samma form och känsla om jag vet vad jag letar efter, under förutsättning att det är rätt förstås. Lika viktigt att få stämma av det korrekta som att korrigera det felaktiga. Det blev hur som helst ett superbra pass, vi fick massa beröm och jag fick bekräftat att vi jobbat på rätt sätt och att formen var rätt. Som vanligt var det sjukt roligt att rida för Marianne, tänk så mycket jag lär och lärt mig genom våra träningar.

Klivija är underbar att rida just nu, det käns så lätt och hon är 100% på jobbet under hela passet. Hon är taktmässig, har en egen motor och energi, lätt att reglera och påverka, lätt att följa och vi har en riktigt skön teamkänla tillsammans. Självklart har vi massor att jobba vidare med, men äntligen har vi hittat en riktigt bra grund att stå på. Om vi skulle fortsatt träna nu skulle vi jobba vidare på samma sätt och i samma form för att stärka henne, vi skulle börjat med rörelserna, sidvärtes, träna mer ridvägar ff LB programmet, jobbat med övergångar, träna skritt - galopp osv. Nu får det vänta, men jag är så glad att sluta med flaggan i topp, men en riktigt riktigt skön ridkänsla. Nu tyckte Marianne, att vi var färdiga för tävling! Ha! Tyvärr är piloten för rund om magen, det funkar bra att rida, men jag blir trött och framförallt efteråt, då känns det rejält i kroppen. Klivija hade trampat av sig en sko oxå, så istället för att slå på den och dra av alla skor om två veckor fick hovis komma idag och dra av skorna. Så nu är det vila för oss båda som gäller. Foto och film kommer från träningen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar