måndag 17 januari 2011

Cool unghäst!

Jobbade med ponnyn idag. Inte lätt med tanke på väder och underlag, höll först på att inte ta mig från stallplan eftersom det var så isigt. Jag hade broddar, ja inte som hästarna brukar ha utan "pensionärs"broddar, vilket är super! Boss däremot är oskodd och det var isgata på plan. Vi lyckades treva oss ut från gården genom att gå på kanten. Mötte upp Anki som skulle hjälpa oss idag. Vi konstaterade snabbt att det inte gick att vara i paddocken eftersom det var isigt. Istället satte jag upp och så ledde Anki mig på vägen. Det var mörkt och jag hade pannlampa på utan att Boss reagerade det minsta. Duktig ponny! Ni kanske undrar vad bilden föreställer? Ja det är Boss i förgrunden och en skogsmaskin i bakgrunden. När vi gick där i mörkret på vägen kom den tuffandes ur skogen för att lasta av timmer. Vilken häst som helst hade tyckt att det var läskigt, men inte Boss, han knatade på rakt mot maskinen - vände lugnt och sansat runt cirka 20 meter i från den och hade den bakom sig när vi tog en tur till på vägen. Vi tränade även halter och travade små sträckor allt medan skogsmaskinen fortsatte sitt arbete. Supernöjd med dagens jobb som avslutades med att jag red tillbaka till stallet! Duktig duktig pålle!

2 kommentarer: