lördag 1 januari 2011

Uteritt på Klivija

Gott nytt år bloggläsare!
I år önskar jag mig många kommentarer på bloggen! Så är du en av de som kikar in här ibland skriv gärna en rad, det är så roligt!
Sicket busväder det var på årets första dag. Allt töande har gjort ridunderlaget minst sagt isigt. Var hos Klivija i morse och hade egentligen tänkt skippa ridningen eftersom banan inte var någon höjdare och jag inte känner till några vägar att rida ut på. Men så hade jag turen att få förfrågan från Linda med hästen Credo om vi ville följa med på en uteritt. Härligt första uteritten för min del sen jag fick barn och första uteritten för oss sen i juli (då med tjock mage :-) förstås). Klivija kan vara ganska tittig när man rider ut och var det idag oxå vilket gjorde att jag fick ge henne mycket stöd, å andra sidan passerade vi många läskigheter, vägskyltar, en skola, vägspärr, bondgård, uppflygande fåglar med mera. Men trots att hon var spänd som en fiolsträng gick hon på framåt och det blev en positiv tur med mycket beröm, bra för självförtroendet för såväl häst som ryttare.

6 kommentarer:

  1. Det låter underbart att du kommit igång igen, Anna efter att ha fött en liten "stalledräng". Jag ser med spänning fram emot fortsättningen.
    B-MK

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, det är kul med kommentarer på bloggen. Visst var det isigt igår, men en härlig dag med sol.

    SvaraRadera
  3. Låter som en heelt normal, pigg och vaken tjej med en klok och vettig ägarinna på ryggen. Måtte ni få massor av uteritter under året och att kommentarerna i bloggen flödar. :-D Gott nytt på er!

    SvaraRadera
  4. Najs bild :) gött å komma igång igen. Vad är tanken att du å Klivija ska göra? Hopp el dressyr? Eller typ allround? Kul om du hade velat rida med oss nån gång :) jag tar det lugnt med Pilen så det är inga problem ;) kram

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentarer :-)
    Emma; Framförallt ha kul tillsammans! Vill gärna rida allsidigt, älskar både att rida ut, tycker numera det är superkul träna dressyr och hoppar gärna. Så det blir väl allround då :-) Men framförallt ha allsidig träning och kul tillsammans. Hoppas på att både träna och tävla framöver. Rider gärna med ut frampå!

    SvaraRadera
  6. Hej! Hittade din blogg via stuteri light. Din häst ser jättetrevlig ut. Jag har oxå ett lettiskt halvblod och har stall inte långt ifrån marianne och kenth (i slutet av grusvägen). Lycka till i fortsättningen! /Emma, Stall Glädje

    SvaraRadera