torsdag 25 augusti 2011

Good and Bad news


Att vänta på ultraljudsundersökning av gaffelbandet är trååååååååååååkigt!

Återbesök på Husaby idag, det blev en låååång dag (nästan 12h från dörr till dörr). Klivija rörde sig till min stora glädje obehindrat i skritt och trav på löpargången samt vid longeringsprov. Böjprov båda fram var också klockrent, däremot kvarstår en liten hälta vid böjprov på vänster bak, dock betydligt bättre än för tre veckor sedan. Ultraljudet visade också att läkprocessen varit och är fin och veterinären pratade om skadan i termer av "mycket lindrig" och med en kortare läktid än tidigare, kanske "ett par" (2? 3?) månader innan den är läkt. Jag vågar inte hoppas på för mycket men återbesöket kändes iaf oerhört positivt! Klivija skötte sig oxå perfekt hela dagen även om hon först inte vill gå in i undersökningsrummet där de lade bedövning förra gången.... De dåliga nyheterna då? Ultraljudades även idag för att kolla dräktighet (dock för tidigt, idag på 12:e dygnet, man kollar eg på 16:e) och nope inte dräktig :-( jag är skitbesviken förstås men men, EN chans återstår. På söndag åker Klivija till betäckningsstationen igen för att undersökas dagen därpå och förhoppningsvis gå i brunst och semineras i veckan. Hoppas hoppas det tar sig!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att hon blir dräktig denna gången! Hade vart kul :) Trivs du i "nya" stallet? :D

    SvaraRadera
  2. Låter ju positivt att hon är mycket bättre :) och vilken tur du har att du får ett nytt försök att få henne dräktig, har aldrig varit med om att dom fortsätter få ston dräktiga så här sent.

    SvaraRadera
  3. Emma; Ja nu hade jag ju ställt in mig på en fölis :-) Trivs bara bra i nya stallet även om jag samtidigt kan sakna det förra oxå såklart.
    Hanna: Ja, det är grymt skönt att hon är bättre! Ang betäckningen så pratade jag både med hingsthållaren och med betäckningsstationen före jag bestämde mig och fick klartecken på att köra två gånger :-).

    SvaraRadera