lördag 3 december 2011

Äntligen - Träning!

Äntligen, träning för Marianne. Eller rättare sagt, Marianne red Klivija i måndags istället för att jag red för Marianne. Det var väl nästan ett år sedan sist men de känner ju varandra väl. Bra att Marianne kände igenom henne och kunde ge mig tips om hur jag ska rida Klivija nu. Nyttigt för mig att se Klivija bli riden oxå. Klivja går fortfarande lätta pass så det är inte någon hårdträning direkt. Men det är ändå viktigt att det blir rätt från böjran! Fick med mig värdefulla tips samtidigt som det var roligt att se Klivja under ryttare igen, längesen! I vänster varv har Klivija det lite svårt i början, hon har svårt att ställa innåt, åt vänster och det är lätt att fokus blir på just detta. Det är bättre att rakrikta eller snarare ställa lite utåt i början så släpper hon själv igenom på vänster sidan efter en stund. Klivija har lite att jobba med nu när hon har vilat så länge, men såg oxå bitvis mycket fin ut!! Jag var självklart tvungen att prova Mariannes tips vid nästa ridpass och några små förändringar gjorde stor skillnad kändes det som. Kul! Ser verkligen fram emot att komma igång och träna! Bilden är från ungefär samma period förra året. Lite skillnad på väder... Brrr men vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar