tisdag 6 december 2011

Äntligen träning!

Igår tränade vi ÄNTLIGEN igen. På en rätt så frusen hemmapaddock hjälpte Marianne oss med grunderna, fokus på sitsen, rakriktning, få Klivija att vänta in mig, vara snabb i hjälperna och hitta takt och balans. Trots underlag och att vi är under igångsättning kändes det rätt bra faktiskt, jag fick med mig många värdefulla tips. Klivija kändes framförallt oerhört positiv och det gör mig så glad. Lite tramsade hon förstås vilket sker i form av att slå sig fri med huvudet. Men hon är för rolig, när jag väl sa till lite mer på skarpen, skärpte hon sig direkt, lite förnärmad förstås över tillsägelsen och gjorde sen rätt gång på gång på gång och fick självklart en massa beröm. Då blir hon så nöjd så nöjd. Tänk att det kan vara så roligt att träna!!

2 kommentarer:

  1. Åh, härligt!! Haha, skojjig hon är sötaste Klivija! Kram sis

    SvaraRadera