tisdag 27 december 2011

Premiär av transporten till ridhuset


Premiärturen i nya transporten igår. Lastade själv (för andra gången någonsin), Klivija gick på efter ett larv och stod still så jag kunde gå bak och stänga, duktiga hästen! Färden bar av till ridhuset där det blåste typ orkan och jag började ångra hela tilltaget. Gick i alla fall in i ridhuset och Klivija gillade nog att få röra sig där. Hon var mycket pigg och kändes fin i steget men var något okoncentrerad till att börja med. Fick rida på ett tag före hon började lyssna, därefter kändes hon superfin, rörde sig lätt och luftigt. Däremot tappade hon bakbenet vid ett par tillfällen, vilket bekymrar mig. Är det bara att hon är otränad eller är det skadan som inte är helt läkt ännu? För övrigt kändes hon superfin, hon är verkligen rolig att rida! Så ut i stormen igen, täcket stod åt sidan och svansen likaså. Klivija var superduktig och gick på med en gång, stod still i transporten fastän spånet ven omkring, så jag kunde gå bak och stänga. Hem till stallet med en mycket nöjd matte och häst. Transporten förresten, har gjort ett kap, den var väldigt smutsig när jag köpte den och hade en grönaktig färg. Nu är den nytvättad invändigt och utvändigt och jag måste säga att den ser ut som NY. Inte en skråma eller repa, det går knappt att se att det varit häst i den. Härligt!

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen toppen att kunna åka o träna utan medhjälpare.

    SvaraRadera
  2. Gött att det funkade med lastningen och härligt att få träna :-))) Kram sis

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni kan 'klara er själva' :) Vill ju se bild på vrålåket också juh.

    SvaraRadera