fredag 29 oktober 2010

Borstning och mys!

I veckan var jag för första gången sedan vi fick barn en lite längre stund i stallet. Hann förutom att mocka och förbereda matpåsar etc borsta båda mina hästar, helt suveränt. Passade oxå på och ställa mig på en pall bredvid Boss och lägga armen över ryggen och småhänga lite samtidigt som jag mutade med godis. En rolig lek tyckte Boss som var med på noterna. Senast jag testade var i våras och då tyckte han att det var läskigt med mig på en pall. Han har verkligen mognat mentalt under sommaren vilket är kul att se. Klivija fick massage häromdagen, snacka om att bli bortskämd :-) men det är hon värd. Hästmassören fick dock åka till stallet själv eftersom jag samtidigt åkte till Näl... Klivija fick "beröm" för att hon lagt på sig fint i hull och även musklat sig fint sen sist vilket var före sommaren. Tänk vad ett bete kan göra susen för både kropp och själ. Längtar redan efter vår och sommar men gillar hösten till häst eftersom det är skönare temperatur och man slipper flygfä. Hoppas dock på en vinter med mycket snö om än inte lika mycket som förra vintern... om man får önska alltså.

1 kommentar:

  1. Kan tänka att det var mysigt att få lite hästlukt i näsan igen!

    SvaraRadera