lördag 2 oktober 2010

Vem har tagit min häst i besittning?

Vem har tagit min häst i besittning? Har inte riktigt känt igen Klivija i veckan som gått eftersom hon varit mer piggelin än annars. Skrev därför på skoj följande sms till min stallkompis Cissi:
"Efterlysning; brunt sto med normalpiggt temperament. Energisk med egen motor utan att bli för sprallig, busar sällan. Sågs senast i mörkbrun hästkropp med bläs, två höga vita strumpor bak och en socka fram. Någon?"
Fick detta underbara svar som jag bara måste dela med mig av;
"Klivija säger: -Eftersöker matte med normal kroppsbyggnad, sågs senast i somras. Tjockisen som jag nu får gå och dras med går för långsamt och är dålig på att hitta på bus i skogen med mig".
Det är ju helt rätt! Inte lätt att vara häst alla gånger. Egentligen är det ett jättegott tecken att Klivija är pigg och busar, det gjorde hon aldrig i början. Vi ska bara se till att hitta ett bra sätt att kanalisera energin så den blir lite mer hrm kontrollerbar.

5 kommentarer:

  1. Tycker också att ni har en så härligt ton er imellan.. (vill också ha eget stall och dela det med någon :-/ ) .. det börjar bli höst, hästarna kvicknar till nu som jämförelse med sirapen från sommarens 35 grader varmt. :-D

    SvaraRadera
  2. MMCS: Ja det är det verkligen! Klivija skulle säkert sagt något sådant om hon kunde! Vad har det tagit åt min matte lixom?
    VK: Kul att det märks via bloggen. Det är ovärdeligt med en sådan vänskap! Ja vädret påverkar säkert! Jag har ju dessutom inte erfarenhet av normal Klivija på en höst. Förra hösten var hon tunn som bara den, vem orkar busa då.

    SvaraRadera
  3. Man kan ju inte låta bli att skratta ni är då bara för söta :)) JM

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till sonen Anna!!!!! :-D

    SvaraRadera