torsdag 30 december 2010

Boss utbildas vidare

Idag tänkte jag träna vidare med Boss. Bad därför Cissi komma förbi och hjälpa mig. Började med att longera med sadel i alla gångarter i båda varven. Boss var lydig och följde mina röstkommandon. Cissi dröjde så jag orkade inte vänta utan satte helt enkelt upp på egen hand för första gången och skrittade runt fyrkantsspåret utan några konstigheter. När Cissi väl kom så passade jag på att trava lite när vi nu hade sällskap även detta gick hur bra som helst. Dax att rida ut som nästa projekt kanske?! Jag önskar att jag var 15 år och skulle ha en tävlingsponny - då skulle i alla fall jag tävla Boss! Gullgris!

1 kommentar:

  1. Boss verkar vara lika stabil och stadig i huvudet som en viss annan fux jag känner med mycket vita tecken. :-D Dags att köra in honom nu vah? ;-)

    SvaraRadera