måndag 20 februari 2012

Ridhusträning igen

I söndags var det verkligen inget vidare underlag så Klivija och jag åkte till ridhuset. Härligt - denna gång var vi i det stora ridhuset. Kändes mer självklart att åka iväg nu och det känns skönt. Det var ett gäng tonårstjejer som red ponny i ridhuset när vi kom dit. Den ena tjejen som red en supersöt fux tittade på Klivija och utbrast hänfört "Åååh, shit vilken fin häst"! Jag tackade och sa att jag blev jätteglad och att jag självklart tyckte precis samma om min häst. Sen funderade jag på hur härligt det där spontana uttalandet var och att vi hästtjejer (killar) kanske borde säga sånt där lite oftare till varann. Kul! Det blev ett bra ridpass med fokus på att rida framåt och få igång motorn (som är mer än igång när vi är utomhus). Höll dock nästan på att få bjuda på tårta när en av sargdörrarna helt plötsligt stod öppen när vi kom i galopp, tänk sådana faror det lurar överallt, speciellt för bruna hästar med bläs :-)

1 kommentar:

  1. Åh jag vill oxå köpa en transport så att jag och Pil kan åka till ridhus mm :) mys!

    SvaraRadera