söndag 12 september 2010

Ponnymys!

Igår tog vi hem ponnysarna från betet. Skönt eftersom det varit riktigt busväder i natt. Min syster - tillika Boss skötare - kom till stallet och pysslade med grabben som njöööööt i fulla drag. Det är lite skillnad att kunna ställa upp på stallgången och greja ordentligt än den skötsel som blir vid betet. Boss uppskattar verkligen pyssel och är en riktig riktig kelgris! Det har Klivija oxå blivit men det har suttit hårt inne och hon har fortfarande stor integritet! På så sätt är de otroligt olika mina pållar. Klivija har järnkoll på nya människor, är väldigt reserverad första gången hon träffar någon ny människa och det tar ett tag innan hon släpper nya människor in på skinnet och blir gosig. Det är dock stor skillnad mot när hon först kom till mig för ett år sedan. Då var hon väldigt avstängd, lät mig hålla på och greja men förstod inte alls vitsen med umgänge. Nu är hon allt mattes kelgris som gärna myser och uppskattar detta. Kanske det är så att man blir som man umgås, själv älskar jag och mysa med mina pållar! Idag ska Bossen träna löshoppning, rapport kommer!

3 kommentarer:

  1. Skönt att K har ändrat sig o visar känslor. Bevisar att du gjort rätt!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, sååå mysigt! Och det går inte att säga att man bara skall åka till stallet "en liten stund" ;-) //Sis

    SvaraRadera