torsdag 2 september 2010

Semestern är över!


Foto:
www.sofiagenne.se
Ja för Klivija alltså! Dax för damen att börja röra på sig igen efter att bara latat sig i hagen i 1,5 månad. Tyvärr har jag själv väldigt ont så fort jag står och går, annars hade jag gärna gått på skrittpromenad vid hand. Löste första skrittarbetet genom att Klivija fick skritta runt runt på longerlinan i paddocken så att jag kunde stå still i mitten. Inte världens roligaste övning, men men för att komma igång så! Nåja, hon fick även trava ett par varv åt vardera håll. Ingen längre stund dock, vill låta henne sätta igång mjukt och försiktigt. Idag fick Cissi sitta upp och det var inga konstigheter överhuvudtaget. Det korta passet innebar skrittarbete och en liten liten stund i trav. Klivja såg, trots vilan, mycket stabil och taktfast ut, fin i munnen och det tidigare bekymret med att slänga med huvudet verkar vara ett minne blott och trots att hon bara gått i hagen var det inget bus heller. Jag blev sjukt ridsugen! Fina fina häst!

3 kommentarer:

  1. Ibland "gör de läxan" medan de vilar!

    SvaraRadera
  2. Säger som Irene!Men förstår att du blir ridsugen;)

    SvaraRadera
  3. Hon är ju bara såå fantastisk :-) //Sis

    SvaraRadera