måndag 27 juni 2011

145cm är inte alltid 145cm

Märkligt! Köpte ett par nya stigläder på Hööks av märket Claridge House, längd 145 cm. Har ett par sedan tidigare (identiska) men behövde ett par till dressyrsadeln. Putsade alla saker i dag och döm om min förvåning när jag hängde stiglädren bredvid varann och det skiljde cirka 12 cm. Okey att stigläder töjer sig men inte så mycket... Ett annat minus var att hålen var gjorda för långt ner på lädret vilket resulterade i att stroppen inte nådde att fästa i den där sidogrejen på sadeln ni vet. Kass! Blir till att gå tillbaka och fråga om de möjligen kan vara felgjorda. De första jag har är jag jättenöjd med.
Just det, sadelinpassning idag. Mer om det i annat inlägg. Nu godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hm, märkligt. Har du mätt med måttband för att se vilken av dom som verligen är 145cm? :-) /Torill

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har precis köpt ett par likadana som du. Mina verkar vara okej. Vi får hoppas att det är ngt fabriksfel på de sista du köpte.

    SvaraRadera