söndag 26 juni 2011

Stallet i bilen

Nu när hästarna går på bete får bilen fungera som provisoriskt stall med all utrustning man kan behöva. Det går faktiskt riktigt fint att göra iordning Klivija vid bilen, borsta, sadla och tränsa. Hon har blivit duktigt på att stå still men visst saknar jag en stallgång att ställa upp henne på. För att muntra upp mig själv brukar jag tänka på att det är bra träning inför kommande tävlingar att göra i ordning hästen vid bilen.
Red en liten stund på ridbanan igår, det var första gången på över en månad. Travade på stora spår och Klivija kändes fin trots paus från jobb. Imorgon är det sadelinpassning, ska bli spännande!

2 kommentarer:

  1. Spännande och dyrt förmodar jag. :-)) Jag älskar sommarhalvåret, kunde gärna haft 'stallet i bilen' hela tiden om jag slapp vintern. haha

    SvaraRadera
  2. VK: Sadelinpassningen menar du? Själva inpassningen/sadelutprovning kostar 500:- sen tillkommer självklart kostnad för omstoppning, om man toppstoppar kostar det 1300:- och om man måste byta hela stoppningen kostar det 2200:- Jag hoppas klara mig på toppstoppning :-) Har köpt sadlarna till bra pris begagnat så jag får räkna in detta i priset och då blir det inte så farligt trots allt.

    SvaraRadera