fredag 16 juli 2010

Dax för nya skor!

På väg hem.... Klivija ser ju sjukt pigg ut.....
Cissi och jag red hem Klivija och Ikaroz häromdagen eftersom det var dax för hovslagaren att komma. Ponnysarna fick åka transport och de är bara så duktiga med att gå på och att stå still. Boss fick tassarna verkade och Klivija nya skor. Valde dock att ta av bakskorna denna gång eftersom fröken K går på bete och om jag rider så blir det mestadels på gräs eller i skogen. På hemvägen passade Cissi och Ikaroz på att gå in i paddocken en liten stund. Efter ett tag kunde inte jag låta bli att gå in och galoppera ett litet pass i vardera varv. Klivija kändes superfin, ingen tendens what so ever till att slänga med huvudet, utan rullade bara på i jämnt och härligt tempo. Fina häst! Skönt att känna på henne några varv och veta att det inte på något sätt ställer till det att hon får gå och skrota, hon är bra cool! Tror rent av att det blir toppen med vila för henne nu med tanke på att hon jobbat på bra under våren. Själv fick jag sota för galopparbetet i form av smärta i bäckenet senare på kvällen och natten. Inte så konstigt med tanke på att jag nu är i sjunde månaden... Det är väl tveksamt om det blir någon mer ridning för tillfället. Det är lite svårt att låta bli bara, det är så roligt, men å andra sidan är jag jätteglad att kunnat ha ridit så här länge!

2 kommentarer:

  1. Wow.. hon ser riktigt 'vuxen' ut juh. :)

    SvaraRadera
  2. Blir nog bra med lite vila för er båda=)Va gör man inte för att få rida egentligen..?!=)

    SvaraRadera