söndag 25 juli 2010

Semester!

Har varit på Öland en vecka tillsammans med Mannen :-). Vi hade underbara och soliga dagar som främst spenderades på Böda Sands långa stränder. Typiskt nog trampade Klivija till hälften av sig ena framskon när vi var bortresta och Cissi som hade ryggskott.... Till råga på allt haltade Klivija av detta så skon måste av. Hur sjutton skulle detta lösa sig? Ringde hovis men fick inte tag på honom, ringde sen vår suveräna tränare Anki och frågade om hon möjligen skulle till våra trakter och kunde hjälpa mig. Som tur var skulle hon precis åka och hålla träningar i området!! Anki och Cissi möttes upp och fixade av skon som satt på trekvart. TUSEN TACK för hjälpen!! Ni är suveräna!!
Var på besök i hagen igår kväll efter att vi kommit hem. Skulle bara dit en liiiten stund. Men som alltid så är det så mysigt att jag bara inte kan slita mig. Gick först och hälsade på Klivija, bjöd på lite godsaker och visiterade henne. När jag skulle gå följde Klivija efter mig så jag kunde inte motstå att stanna en extra stund och borsta henne. Mysigt! Hon som brukar gå när jag kommer.... bara för att hon har lust, rackarhäst :-) Pysslade sedan med Boss, han hade en fästing under hakan som jag tog bort. Båda hästarna är fantastiskt rediga med kroppsvisiteringsproceduren, de står helt stilla och låter mig checka läget.

1 kommentar:

  1. Låter som om ni har haft det väldigt skönt på Öland!Tur att det löste sej med skon.

    SvaraRadera