lördag 3 juli 2010

Ny träningsmetod?

Stötte av en händelse på den här mekaniska "hästen" i en hälsobutik. Hästen heter Joba Core Trainer och är en maskin där du kan träna kroppen på motsvarande sätt som ridning. Tja, varför inte egentligen? Vi som håller på med hästsport vet vilken allsidig träning det ger. Jag har dock svårt att se den här i mitt vardagsrum :-) Gissar att den i mångt och mycket riktar sig till den amerikanska marknaden med säljargument som att den är perfekt träning framför tv:n *skratt*. Nä, jag håller mig till real stuff! Men visst är det roligt att fokus är på hur bra träning ridning är? Ikväll blir det uteritt - i naturen och inte framför tv:n.

4 kommentarer:

  1. Balansboll funkar också...
    Hoppas den inte blir till ett substitut för vårdgivare istället för att ta patienter till stallet. då missas ju 50% av poängen...

    SvaraRadera
  2. Hahaha...vilka grejer dom hittar på nu förtiden:))

    SvaraRadera
  3. Kanske kan va nåt när man blir 80 i stället för gungstol...

    SvaraRadera
  4. Anna: Ja jag håller fullständigt med, snacka om att missa halva poängen.
    MMCS: Visst är det knäppt, men roligt :-)
    Irene: Ja, det skulle vara det då! En marknad för oss när vi sitter på hemmet....

    SvaraRadera