torsdag 19 augusti 2010

Bilbyte och hästar med bilkoll!

Bytte bil för ett par veckor sedan, äntligen har jag skaffat mig en egen dragbil så jag slipper låna min sambos så fort jag ska köra transport. Hade en Golf förut och har numera en Hyundai Tucson som jag är riktigt nöjd med! Klivija går fortfarande kvar på betet, men stödfodras med hö varje dag. Boss är tillfälligt tillbaka på betet som sällskap till Klivija eftersom Clara är hemma i stallet och tränar. Idag ska Ikaroz till betet som sällskap till Klivija och Boss hem till stallet eftersom det är ponnytest på söndag. Tyvärr var jag tvungen att sluta rida Klivja för ungefär en månad sedan, jag fick allt för ont i vänstra ljumsken / bäckenet på vänstra sidan när jag red. Förflyttningen av mina hästar sker därför med transport och då är det extra skönt att ha egen dragbil. På ett sätt är det bra eftersom jag har "tvingats" träna lastning kontinueligt. Ja träna och träna, de är fantastiska både Klivija och Boss. Går i princip på med en gång och står perfekt i transporten, skönt!! Hästar med bilkoll då? Jo, i vanliga fall brukar pållarna höja huvudet när jag kommer med min bil. När jag bytte bil var det först ingen som brydde sig what-so-ever när jag kom med nya bilen. Det var först när jag gick ur och visslade som de noterade mig och kom. Men nu har de lärt sig ljudet på min "nya" bil. Så fort jag kommer ser jag hur de båda spetsar öronen och sätter av i full galopp mot staketet för att möta mig. Jag blir salig av lycka varje gång de kommer på det där viset. Sötisar!!

4 kommentarer:

  1. De är ju pärlor båda dina godingar :-) /Sis

    SvaraRadera
  2. Ja tänk va fort dom lär sej vilken bil man har;)Visst blir man alldeles varm i hjärtat när dom visar sin tillgivenhet när man kommer...det e det bästa av allt med hästarna!

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara meddela att Boss pappa kom till A-final på SM och var även 5e placerad i kval 2 :D

    SvaraRadera
  4. Lovisa - kul att du tittar in och grattis till era framgångar! Så duktiga ni är!! Anna & Boss

    SvaraRadera