torsdag 19 augusti 2010

Bossträning!

Boss har tränat ett par gånger med Anki inför treårstestet som är nu på söndag! Träningen har gått ut på att lära in några röstkommandon för att underlätta visning vid hand (av traven) samt lösgaloppen. Anki har jobbat Boss på lina, sprungit med honom, tränat att ställa upp honom och jobbat honom lös. Han är fantastiskt samarbetsvillig och gillar verkligen att jobba. Ibland kan det bli kortslutning och då blir han lite frustrerad, han vill så gärna! När han jobbat första gången i paddocken efter betet var han som ett plåster på mig i hagen (ja mer än vanligt alltså), som om han sa "Hallå, här är jag, ta med mig nuuuuu, hallå jag är ju här, kom igen låt oss hitta på något!". Jag ser verkligen fram emot söndagen, det ska bli roligt att se hur han beter sig när han kommer ut sådär. Ser oxå fram emot att fortsätta hans träning i höst. Underbart med en ponny med ett sådant supertemprament.

3 kommentarer:

  1. Lycka till på testet!!Han verkar vara en toppengo ponny:)

    SvaraRadera
  2. Skall bli så spännande att se resultatet på söndag ;-) // Sis

    SvaraRadera
  3. Lycka till, håller tummarna!

    SvaraRadera