torsdag 10 juni 2010

Love my horses!

Jag är löjligt kär i mina hästar! Bossen går på bete och är så söt när han ser min bil. Spetsar öronen och kommer i full fart till öppningen med nyfiken uppsyn. Älskar att bli kliad och gosad med, kliar mig hårt och bestämt för att visa att jag ska klia honom. Ibland är han lite väl hårdhänt, jag har fått små blåmärken av de små ponnytänderna. Jag är inte riiiiktigt så tålig som han tror och är.
Red Klivija igår, tog först en sväng ut i skogen och skulle sedan rida igenom dressyrprogrammet (LC) på banan. Fick ändra planerna lite då två tjejer från grannstallet hoppade på sina ponnys. Red på banan tillsammans med dem och passade på att miljöträna istället. Det är oftast så lugnt på ridbanan att vi brukar vara själva eller möjligen i sällskap med ett ekipage. Nu var det två ponnysar som swischade förbi i full galopp och hoppade hinder - mycket nyttig träning. Klivija var kanske lite konfunderad över tilltaget men koncentrerade sig som vanligt på uppgiften. Hon är verkligen super arbetsvillig! Vi har kommit till en ny fas i utvecklingen. Klivija har blivit stadigare och stadigare och slår allt mindre ofta med huvudet. Hon söker sig verkligen framåt nedåt, så pass mycket att hon ibland dyker istället. Det ställer andra krav på piloten, driva på framåt och fånga upp, halvhalt, driva på framåt och fånga upp. Helt klart en fas vi behöver gå igenom i vår utveckling och Klivijas utbildning. Det ska bli spännande att se var vi landar efter denna fas, jag har goda förhoppningar om att det kommer bli riktigt bra. Jag älskar mina hästar!

2 kommentarer:

  1. Å vad ni båda är duktiga!! :-) /Sis

    SvaraRadera
  2. kul att du använde en av bilderna vi tog när vi hälsade på (: kram /sara

    SvaraRadera