tisdag 15 juni 2010

Trött av bete!

Var och tittade till alla pållar på betet idag. Boss höjer huvudet så fort han ser min bil och kommer emot mig, det är så mysigt! Till min stora glädje marscherade även Klivija fram till mig i rask takt. Jag var lite orolig för att hon skulle gilla betet så pass mycket att hon inte skulle vilja låta sig fångas (förrän i september...). När jag köpte henne i slutet av juli förra året var hon så mager så något bete eller annan mat för den delen hade det inte varit tal om för hennes del. Därför är jag lite extra glad för hennes skull när hon nu ska få gå på härligt bete hela sommaren. När hon kom fram ställde hon sig nära mig och halvsov medan jag hängde på henne och sniffade på den varma pälsen som luktade solvarm häst. De andra hästarna kom och ställde sig nära och sov de oxå. Det var djupa och avslappnade andetag från samtliga. Jag undrar om de lät mig ta över ansvaret eftersom de passade på att sova så djupt allihop. Tog ett foto innan jag åkte på trötta pållar. Visst ser de pigga ut :-).

1 kommentar:

  1. jag kan säga att den lilla ormen gjorde ett försök att smita när jag skulle ta på flughuvan, tog av grimman och vips var hon väck. Som tur var så tog hon bara en lov och lät sig sen fångas igen :-)

    SvaraRadera