torsdag 10 juni 2010

Planering - tävling

Ouuiiiiiii nu närmar sig dressyrtävlingen med stormsteg!! Dressyr? Shit vad läskigt! Å vi som har massor att träna på innan vi är klara. Jag brottas med tankar som går i stil med; nä men varför skulle vi ut och tävla nu igen? Well, jag får komma ihåg syftet med tävlingen vilket är att träna på att komma ut. Jag har själv ingen större tävlingserfarenhet öht och den jag har är i hoppning och lääääängesen. Klivija har aldrig varit ute och tävlat. Ambitionen är inte att få så höga poäng som möjligt även om vi självklart satsar på att genomföra en så bra ritt vi kan. Men en bra ritt för oss behöver inte generera höga poäng, vad jag är ute efter är istället en bra känsla. Jag hoppas oxå få se en hyfsat cool Klivija som tar tävlingsplatsen med ro, som kan koncentrera sig på arbetsuppgiften och som är närvarande tillsammans med mig trots uppståndelse. Hoppas av mig själv att komma ihåg programmet (jag blir alltid så jäkla nervös innan tävling men det brukar släppa vid startsignalen iaf i hoppning), kan rida noggranna vägar och ge rätt stöd till Klivija. Förhoppningen är helt enkelt att vi håller ihop och är ett lika bra team som vi är hemma trots att vi är på bortaplan. Startlistorna har kommit ut nu och vi startar som nummer 25 av 42. Hur lång tid räknar man egentligen med att varje ekipage rider i en LC:1? Hjälp mig med tidsplaneringen här! Om klassen startar kl 9.00 - när kan vi tänkas starta som nr 25?

2 kommentarer:

  1. Ååå vad spännande med tävlingen :-) /Sis

    SvaraRadera
  2. Tänker på er idag! Stort lycka till! Bamsekram från Sis

    SvaraRadera