måndag 14 juni 2010

Sommarbete och nedvarvning!

Äntligen dax för sommarbete för Klivija och Ikaroz. Hade hoppats på lite show när vi släppte dem, men maten var mer intressant än bus. Klivija såg oerhört nöjd ut när hon åt och såg sig om i detta oändliga hav av gröngräs. Nu är det dax för lite mer semesterbetonad ridning för Klivija och mig, vi behöver båda ta det lite lugnare. Klivija har jobbat hårt sedan årsskiftet och ska få ta det lugnare nu, äta upp sig och bli rund och fin. Själv behöver jag också ta det lite lugnare och i alla fall skippa hårda träningspass. Jag hoppas dock kunna fortsätta att rida hela sommaren före det blir en naturlig ridpause för min del i några månader :-)
Ponnysarna har gått på bete ett tag men har varit hemma några dagar. Idag körde vi tillbaka dem till betet igen. De åker båda samtidigt i transporten och är ivriga med att gå på eftersom det finns godsaker där inne - roliga pållar! Det började regna strax efter att vi släppt hästarna så det där med fotografering gick så där. Tog en bild på Boss som kanske kan vara ett av de sämsta fotona jag tagit, men trots det är Bossen som vanligt söt som socker i alla fall! Tyvärr har han fått kli i manen vilket troligtvis beror på överkänslighet mo knott så numera går han påklädd i hagen. Synd att inte få se mer av den härliga ponnykroppen förstås, men funktion får gå före!

6 kommentarer:

  1. du, nu ska jag ta och maila dig några fina Boss-bilder som du inte fått ännu...

    SvaraRadera
  2. Å så roligt! Det vill jag gärna ha. Kanske kan lägga upp några nya fina här på bloggen.

    SvaraRadera
  3. hmhmhm är det tillökning på G? Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Hanna: Ja visst är det så! Väldigt spännande och omvälvande! :-) Kram A

    SvaraRadera
  5. Grattis!!! När ska ni ha? Gud va kul, är glad för er skull./Hanna

    SvaraRadera
  6. Tack! Mitten av oktober om allt går som det ska. Inte helt lätt att träna / rida dressyr i sjätte månaden :-) så nu får det bli semesterbetonad ridning. Eller jag hoppas iaf kunna rida ett tag till, så länge det känns bra vilket det gör än så länge iaf.

    SvaraRadera