tisdag 29 mars 2011

Klivija och Boss

Tränar vidare med båda pållarna. Klivija och jag har börjat teama ihop oss igen efter mitt uppehåll och det börjar kännas riktigt bra. Ibland har hon lite väl mycket nerv för mattes nerv(er) men samtidigt hoppas jag att det kommer vara en tillgång i framtida tävlingssammanhang. Tränade för Marianne igår och det kändes super! Klivija är stadig och taktmässig i traven och galoppen börjar också ta sig nu. Åh hon har en underbar galopp när handbromsen släpper, härligt luftiga språng! Det känns som jag skulle kunna sitta i timmar..... Vi ska börja jobba lite mer i galoppen nu när den börjar komma sig. För övrigt smyger Marianne in ridvägarna från LC och LB programmen så det blir en naturlig del i träningen. Siktar på att starta någon tävling i sommar, förhoppningsvis om jag kan hitta någon lämplig i juni. Boss träningen är fortsatt okomplicerad, en genombussig, samarbetsvillig och mycket charmig ponnypojke. Han har fått lite mer framåtbjudning i ridningen och känns så fin.

3 kommentarer:

  1. visst är det härligt .. känner så väl igen känslan. =) hoppas vi båda kan rapportera från våra späda tävlingsförsök i sommar.

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni är inne i en bra period. Härligt.

    SvaraRadera
  3. Fin ridkänsla är underbart!

    SvaraRadera