onsdag 16 mars 2011

Körning och ridning!

Hade min första körlektion för BE kortet idag och tappade totalt självförtroendet, det gick inget vidare med backningen. Får se till att öva på hemmaplan innan nästa lektion! På körskolan hade jag iofs ett enkelaxlat släp jämfört med boogie som jag har kört tidigare, men någon fena på att backa har jag aldrig varit. Men övning ger väl färdighet! Nu kommer även manöverprovet att ändras i samma veva som jag försöker ta körkortet. Jag kan inte bestämma mig för om det nya är lättare eller svårare, men det nya börjar iaf gälla från 1 april. Det innebär att om jag vill ta med det gamla gäller det att rappa på.... Så var det dax för ridning av Klivija idag. Damen var lite pigg och hade lite nerverna utanpå men slappnade av undan för undan in i passet. Kändes riktigt fin efter ett tag. Återigen gick hon stadig, slog inte med huvudet och var härligt taktmässig. Provade att sitta ner lite idag med för att träna och vips så hittade jag rätt känsla, skönt! Det blir till att träna vidare!

1 kommentar: