onsdag 23 mars 2011

Sommarplaner och BE-körkort

Planerar sommaren (aaah sommar, härligt!) och bete tillsammans med vännen Cissi såklart. Men Klivija ska också vara en period i Lysekil hos Marianne och Kent vilket känns toppen. Det innebär att jag under en period åker på semester med familjen och har tillsyn av Klivija och att jag kommer intensivträna under en period, kanske blir det både dressyr och hoppning :-) Körde min andra körlektion för BE körkortet idag, har tränat två gånger sen fiaskolektionen och då med pappas släp som påminner mer om det släp som ska användas vid uppkörningen. Gick betydligt bättre idag, tränade det nya manöverprovet (finns fyra alternativ man kan få), kollade reg.bevis, pratade funktionsbeskrivning (kan få redogöra för påskjutsbroms, säkring av last, maxlaster etc) samt backade runt hörn. Körskoleläraren var såpass nöjd att vi nu bokat in en uppkörning oooouuuuuiiiii blir nervös vid bara tanken :-) Ska dock köra en lektion till innan och träna vidare hemma. Skulle vara såååå skönt att få det där kortet, behövs ju om jag ska ut och tävla :-)

8 kommentarer:

  1. Men oj, uppkörning på G, då har du ju verkligen legat i!! :D

    SvaraRadera
  2. Härligt ... uppkörning grejar du nog .. och gör du inte det är det inte hela världen, det går att köra upp igen. =)

    SvaraRadera
  3. Va roligt!!Det kommer du nog fixa galant!

    SvaraRadera
  4. Shit va duktig du e! Jag håller tummarna :D
    Har ni möjlighet att ha hästarna på bete där ni hade dom förra året? :)

    SvaraRadera
  5. Cissi: Nja legat i och legat i. Jag lånade pappas släp och ställde upp en massa gula hinkar ist för koner och tränade vid ett tillfälle. Sen repeterade jag tio minuter vid ett annat tillfälle. Å nu har jag ju inte klarat uppkörningen än så sakta i backarna:-)
    Alla: Tack för peppande ord - det värmer!!
    Emma: Det blir nog annat betesupplägg i år.

    SvaraRadera
  6. Wow - Coolt! Håller alla tummar jag kan!! Kram sis

    SvaraRadera