måndag 14 mars 2011

Träning!

Tränade för Marianne idag, det blev ett inspirerande och roligt pass! Klivija har vilat i två veckor från ridningen och helt från arbete i en och en halv vecka. Tömkörde som bekant i helgen för att komma igång före uppsittning och för att damen inte skulle vara allt för pigg. Började dagens pass med att longera med inspänningstyglar och Klivija såg lugn och balanserad ut på linan. Ridpasset innehöll skritt och trav på volten, fyrkanten och serpentiner. Klivija var taktmässig och stadig, slog inget med huvudet, skönt! Fick oxå träna på min egna sits, nedsittning i trav, som jag har så svårt att få till. Marianne longerade Klivija med mig på ryggen med upplagda stigläder. Kändes först väldigt ostadigt, som om jag skulle glida av när som helst, men så med Mariannes tålmodiga guidning hittade jag känslan av hur det skulle kännas, bara korta stunder men ändå, jag är något på spåren! Superbra att få känna efter i lugn och ro utan att tänka på att styra eller ja bromsa :-) Här ska övas vidare!! Red hem till stallet på en nöjd häst! Längtar redan till nästa gång!

4 kommentarer:

  1. Kul med träning! Hur går det med försäljningen av Boss? Det blir ju snart lite bättre säljar-tider :) kram emma

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra pass. Så bra att hon var stadig med huvudet.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Var är "gilla knappen! :-) Kramis sis

    SvaraRadera
  4. Emma: Ja än så länge har du chansen :-) Det har funkat att hålla igång honom och därmed inte varit läge att visa honom med tanke på underlaget. Har ett antal spekulanter som är tålmodiga och väntar på att komma och titta på honom. Mer om det vill jag inte skriva förrän en ev försäljning är klar. It aint over before its over and the fat lady sings u know ;-)

    SvaraRadera