torsdag 10 mars 2011

To blogg or not to blogg....

Funderar på bloggandet. Har svårt att hinna med nu för tiden. Konstigt va med en häst, en ponny och mamma till en numera fem månaders bebis.... :-) Funderar därför allvarligt på en pause i bloggandet men tycker samtidigt att det är fasligt roligt att skriva och väldigt inspirerande att läsa andra hästbloggar. Funderar oxå över vad som kan vara roligt att läsa på bloggen. Jag har haft lite svårt att hitta ämnen på senare, inte likt mig att få skrivkramp, men det kan ju bero på att Klivija vilat i två veckor och ponnyn ja han har vilat av och till pga skitunderlag. Är såååå trött på vädret nu, precis som alla andra :-) Lite har vi dock åstadkommit när det nu var lite bättre underlag under någon vecka. Jag saltade ena volten på ridbanan när det var plusgrader och det blev riktigt hyggligt där faktiskt, men det tinade lite ojämt vilket innebar att ena halvan av volten blev bar först. Longerade Boss och han var så skojig, han var piggelin efter vilan och ville såååå gärna få ut lite energi, ruskade på huvudet och skuttade och busade, men bara där det var barmark. Sen så ooops - snö och is, tripp tripp tripp så saktade han av till lugn trav eller skritt, å så ut på barmark, skutt och hopp, ruska på huvudet och så is igen - tripp tripp tripp. Tur att han insåg själv att han skulle ta det lugnt där underlaget var kass! Klivija var oxå piggelin efter vilan, skuttade omkring i hagen och lekte med kompisen Ikaroz i hagen bredvid. Tog därför med mig även henne för en rastning i form av longering på banan och där skötte sig damen utmärkt trots viss överenergi. En av dagarna med barmark passade jag på att tömköra Boss oxå vilket gick super. Jag fick mig oxå ett träningspass då jag gick och spang efter honom när han skrittade och travade längs fyrkanten.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du skall fortsätta blogga och det spelar ingen roll om det inte är så frekvent. Har man inget att berätta så har man inte det. Min blogglista har blivit lite som en familj för mig och jag behöver lite uppdateringar från er då och då so keep on going. :-D

    SvaraRadera
  2. Nej nej, inte sluta...men håller med föregående talare, behöver ju inte vara så ofta... Bara när du har tid och tycker det är kul, och har något särskilt att berätta! Keep up the good work sis! Kramis

    SvaraRadera