fredag 4 mars 2011

Vardagsmassage!

För ett par år sedan gick vi i stallet en kurs i vardagsmassage för häst. Vi fick lära oss några enkla grepp och områden som hästen brukar gilla att få massage på. Så fort jag får en stund över brukar jag massera Klivija. Det har blivit ett härligt samspel mellan oss där hon verkligen visar var jag ska massera. Det gör hon helt enkelt genom att gå framåt eller bakåt beroende på var hon vill att jag ska jobba med hennes muskler. Om jag står långt bak har det till och med hänt att hon bytt sida genom att gå framåt och sen backa bak med den andra sidan mot mig. Under massage så är det vanligt att hästar gäspar och hänger med huvudet när muskelspänningarna släpper. Klivija har hajat det här med massage och verkligen lärt sig slappna av. Hon kan dessutom konsten att gäspa som ingen annan :-) Massagen blir en mysig stund för oss båda och riktigt avslappnande även för mig! Rekommenderas!

3 kommentarer:

  1. vad härligt det låter (:

    SvaraRadera
  2. Ja visst kan hästarna verkligen visa var man ska massera dom!!Härlig bild förresten.

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! Hon måste gilla det!

    SvaraRadera