tisdag 15 mars 2011

Ridning Boss

Idag var det dax för en ridtur på Boss. På grund av att underlaget varit kass var det första gången på ett bra tag som det blev en mer ordentlig tur. Idag var paddocken riktigt fin! Linade först med inspänningstyglar och Boss var pigg men skötte sig väl. Satt sedan upp och både skrittade och travade runt fyrkanten. Tömkörningen har gjort susen, idag var framåtbjudningen betydligt bättre även om det bitvis fortfarande var bromsen i. Boss är riktigt riktigt härlig att rida och varje gång jag jobbar med honom så grämer jag mig för att sälja honom. Inser samtidigt att det är det enda rätta. Han är verkligen värd att vara någons darling och nummer ett. Underbara ponny!!
Klivija fick vila idag, vi hade bara ett kort besök av hovslagaren. Jag hade med mig Levis som låg och jollrade i vagnen. Han har bara varit med några gånger och vid ett tillfälle var han rätt så ledsen vilket oroade Klivija. Idag fick hon ta sig en närmare titt. Det var helt ljuvligt att se, hon blåste lite först, nosade sedan för att därefter sänka huvudet och bara stå lugnt nära vagnen. Slängde fram mobilen och tog en bild, kvaliten blev inget vidare men ändå. Söta häst! Appropå bebisar så är Klivijas "bebis" som numera är två år i eller på väg till Sverige. Uppdatering följer!

5 kommentarer: