måndag 12 april 2010

Fin ridkänsla!

Klivija fick vila några dagar i förra veckan. Tyckte att hon hade lite träningsvärk i bakkärran. Har skämt bort prinsessan med linement, massage och extra mycket kärlek (går det?). I lördags körde vi ett lätt träningspass för Anki. Fick provat min nya sadel och både jag och Klivija tyckte den var super. Hade överhuvudtaget en härlig ridkänsla! Visst finns det massor att jobba vidare med, men vi har hittat en högre lägsta nivå. Klivija blir allt stadigare, har lättare för att bibehålla takten vilket i sin tur gör att jag sitter bättre och är mer i balans. Samtidigt har jag jobbat med min sits och känner mig starkare i den vilket i sin tur påverkar Klivijas förmåga att bibehålla takten. Ett positivt moment 22! Jobbar också vidare med att passa vänsterbogen från att smita iväg vilket gick betydligt bättre vid detta pass. Så fort jag inte lyckas med det eller att vi tappar takten så hamnar hela ekipaget i obalans, men det blir allt kortare stunder av det och allt längre stunden av balans, takt och härlig ridkänsla helt enkelt. Jag älskar min fina fina häst! Puss Klivija! En film för den nyfikne: http://www.youtube.com/watch?v=3RsRNFKNkDI

3 kommentarer:

  1. Syns att ni gör framsteg!!

    SvaraRadera
  2. Ja hon blir ju stadigare i formen för var gång!
    Men kanske dags att byta till tredelade nu?

    SvaraRadera
  3. Irene: TACK! Så glad jag blev över din kommentar! Att framstegen inte bara känns utan syns *stolt*.
    Cissi: Ja, verkligen! Det är en härlig utveckling! Tänkte prova det tredelade nu, måste ju kunna rida på det när vi ska tävla :-)
    Ville bara inte testa ny sadel, ny gjord och nytt bett samtidigt, i fall ngt inte passade skulle jag inte veta vilket. Men sadeln och nya gjorden gillas ju så nu är det dax för bettet...

    SvaraRadera