torsdag 1 april 2010

Boss på äventyr!

Häromdagen tog jag för första gången med mig Boss till paddocken. Han har en sån positiv inställdning till allt och följde nyfiket med. Väl i paddocken släppte jag honom lös så att han fick busa lite - härligt! Han gnäggade några gånger och var lite orolig över att vara själv men var inte hysterisk på något sätt. Några riktigt grymma brallar och bocksprång fick han också till. Igår hade Boss på sig täcke för första gången. Han fick låna ett fleecetäcke en stund för att torka den blöta pälsen. Boss är så cool, det var inga problem över huvudtaget, vare sig med täcket eller en resårgjord som han oxå fick ha på sig. När han var lite torrare ägnade jag tid och borstade honom och myste. Ställde mig på en pall och la armen över ryggen. Lite konstigt tyckte allt Boss att det var men tog det hela ändå med ro. Tyvärr hade jag inte med kameran vid något av tillfällena. Iställt blir det en sommarbild som får pryda bloggen, på bilden är Boss två år. Bilden är från Sammels Gård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar